ATELIÉR FYZICKÉHO DIVADLA A MULTIMÉDIÍ

 

 

 

 

                 
 
 
 
 
 

 
 
 
 
 
               

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Aktuality

 

Prezentace studia

   

 

Výuku vždy doprovází tvorba představení. Během třech letech studenti prezentují vlastní práci formou kabaretu, studií, představení, projekcí filmů atd... Během druhého roku studia probíhá dvouměsíční tvorba pod vedením hostujícího zahraničního umělce. V třetím ročniku studenti prezentují vlastní projekt realizovaný ve spolupráci s Ateliery Scénografie, Divadelního manažerství, Jevištní technologie a dalsích...

 

Prezentace projektů, projekce nebo představení probíhají v prostorech akademie nebo na akademických scénách a jsou prezentovány také na studentských a profesionálních scénách v Čechách i v zahraničí.

Pedagogové a partneři

 

Absoloventi a studující

 

Představení a tvorba

 

 

Foto a video

 

Zápis a přijímací zkoušky

 

Kontakty

 

 

 

in english    en français

 

 

 

 

         

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Taneční filmy Petry Bučkové a studentů AFYDIM-DIFA-JAMU

10.11. ve 20:00 Kino Art, Brno, v rámci festivalu natřikrát 2015

 

RGB účinkovali, choreografie - Jazmína Piktorová, Martin Šalanda, kamera, režie, zvuk, postprodukce - Petra Bučková, supervize - Pierre Nadaud, produkce - Kateřina Uhrová, kontaktní zvuk - Matěj Randár, zvukový mix - Martin Mynář, driver - Martin Kubik, poděkování - BVV - https://www.youtube.com/watch?v=3nOmmghUAGA

Paraziti účinkovali, choreografie - Viktor Černický, Kateřina Plechková, kamera, střih, režie - Petra Bučková, produkce - Kateřina Uhrová, supervize - Pierre Nadaud, hudba - Tomáš Háček https://www.youtube.com/watch?v=GppyA50GB1g

Too Wild Space for Love účinkovali, choreografie - Tomáš Janypka, Marie Svobodová, kamera, režie, střih, postprodukce - Petra Bučková, hudba, zvukový mix - Jan Burian, supervize - Pierre Nadaud, poděkování - Miloš Buček, Aneta Veselá https://vimeo.com/user49907469

 

 

 

 

 

 

L`AMOUR: Experiment (autorská inscenace)

L`AMOUR: Experiment je univerzem, které se snaží o uzdravení své nejzranitelnější části, totiž NÁS.

 

8./6. v 19hod., INDUSTA STAGE, Brno

 

7./5. v 14hod., Divadlo DISK, Festival ZLOMVAZ DAMU 2016, Praha

 

11./4./16 v 19hod., Divadlo K3, Umělecké Centrum Univerzity Palackého, Olomouc

6./4./16. v 19hod., Tabačka Kulturfabrik, Košice 

5./11./15 v 19hod. v Centrum nezávislej kultúry Záhrada Bance Bystrice

16./11./15 20h, Theater Brett, ve Vidně, v ramci festival Mitteleuropäisches Theaterkarussell

 

Inscenace vzniká pod režijním a choreografickým vedením Mariky Smrekové a Jara Viňarského.

 

Performeri a spoluautori: Ekaterina Plechková, Jazmína Piktorová, Tereza Sikorová, Viktor Černický, Vojtěch Hříbek, Tomáš Janypka, Martin Šalanda, Réžia a choreografia: Marika Smreková, Jaro Viňarský, Produkcia: David Ostružár, Dramaturgia: Jakub Liška, Scéna a kostýmy: Jana Tkáčová a Stanislav Cibulka, Video design: Lukaš Dřevjaný, Hudba: Petra Machková, Jan Neugebauer, Svetelný design: Jakub Kubíček, Pedagogická supervízia: Pierre Nadaud, Asistent PR: Lukáš Wiesner, Asistentka produkcie: Kateřina Uhrová, Lighting design konzultant: Vladimír Burian

 

RESENZE: www.tanecniaktuality.cz/l-amour-experiment-ruzne-podoby-lasky/

www.tanecnizona/index.php/item/498-hlava-vedle-hlavy-usta-vedle-ust

 

    Celý projekt vzniká pod hlavičkou Janáčkovy Akademie Múzických Umění v Brně a je financován z Fondu rozvoje umělecké činnosti JAMU, v oblasti tvůrčí práce studentů směřující k inovaci vzdělávání a umělecké činnosti. 

    Workshopy novo cirkusových disciplín byly realizovány v partnerství s pražským CIRQUEONem - centrem pro nový cirkus v České republice a brněnským Cirkusem LeGrando. Video design vznikl díky podpoře kanadské společnosti Derivative. Poděkování patří i společnosti ProSHOWto, výrobci a distributorovi novo cirkusového vybavení.

    Projekt je realizován v úzce tvůrčí spolupráci se studenty z Ateliéru Fyzického divadla, Scénografie, Jevištní technologie, Činoherní režie, Divadelní dramaturgie a Divadelního manažerství na Divadelní fakultě, a se studenty oboru Kompozice a oboru Hudebního manažerství na Hudební fakultě Janáčkovy akademie múzických umění v Brně.

 

Divadlo na Orlí / Hudebně-dramatická laboratoř JAMU (Orlí 19)

Premiéra: 15. 5. 2015

 

 

 

Fotky: Dragan Dragin

 

 

 

CHAOS SRDCE - Daniel Gulko

Současná klaunérie na motivy Shakespearovy tragédie Romeo a Julie

 

26. záři 2016 ve 17hod. Letenský park, Praha, v rámci festivalu Letní Letná 2016

 

3. a 4. dubna 2016 v 20hod. Divadlo Alfred ve dvoře, Praha 7

 

“Zranitelní, a přesto neuctiví, posedlí potřebou žít bez ohledu na konvence, vrhají se klauni do tragédie jako kachny do osolené vody. Ta po nich neškodně steče, vyplavou suší… nebo uvaření v polívce.”

 

Režie: Daniel Gulko (USA/FR) http://www.cahin-caha.com

Hudba: Pavel Fajt

Účinkují studenti 3. ročníku Ateliéru fyzického divadla               

Milánek: Viktor Černický, Olberta: Aneta Červená, Viktór: Vojtěch Hříbek, Quantus: Tomáš Janypka, Esmeralda: Silvie Kudelová, Krumpla: Jazmína Piktorová, Missy: Ekaterina Plechkova, Gerbera: Tereza Sikorová, Miluša: Marie Svobodová

 

Pedagogické vedení a koordinace projektu: Pierre Nadaud, Kostýmy a scénografie: Stanislav Cibulka, Light design: Tomáš Příkrý a Václav Ryšavý, Produkce: Kateřina Uhrová, Fotografie: Dragan Dragin, Pedagogické vedení spolupracujících studentů Divadelního manažerství a Scénografie: doc. MgA. Blanka Chládková, prof. Mgr. Ján Závarský

 

RESENZE: www.casopishalas.cz/clanek/zobrazit/2027

 

    Daniel Gulko byl do Ateliéru fyzického divadla přizván jako pedagog již v roce 2013. Se studenty měl během jejich studia možnost pracovat několikrát a předat jim své zkušenosti z divadelní praxe na hranicích nového cirkusu, klaunérie, mimu a fyzického divadla. Představení Chaos srdce vzniklo na základě workshopu ve druhém ročníku studia, během kterého se zrodily klaunské postavy a důkladně prozkoumaly témata intimity a emocí. Volba literární předlohy, jakéhosi pre-textu pro tvorbu klaunského představení padla z tohoto důvodu na Shakespearovu hru Romeo a Julie.

    Klaunerie dostala od 70. let nový impulz, z velké části díky klíčové úloze, kterou jí Jacques Lecoq přiznal při formování herce. Klaun se přímo dotýká hercovy intimity a rodí se skrze jeho tělo a emoci jako původní a svébytný tvor. Klaun se definuje jako oxymórní figura: pitomá i geniální, jedinečná i univerzální, artistní i katastrofální. "Umění klaunství", jak se tomu dnes říká ve Francii, uvádí herce do přímého vztahu s divákem a přetváří představení v oslavu setkání, v okamžik zároveň křehký, nutkavý a nečekaný.

    Režisér Daniel Gulko zvolil jako pre-text pro tvorbu klaunského představení Shakespearovu hru Romeo a Julie, s cílem vyzdvihnout tragické srdce klaunerie. Autorova nevyčerpatelná poezie působí jako spouštěč pro pohyb duše klaunů. Hudba Pavla Fajta doprovází a umocňuje jejich bublající mízu a jejich fantazírovaní.

   Pierre Nadaud

 

PREMIÉRA: 11. října 2015, Divadlo na Orlí / Hudebně-dramatická laboratoř JAMU (Orlí 19)

 

 

 

 

Divadelní studio Marta uvadí autorská tvorba studentů ateliér fyzického divadla

 

"Jas a chvění aneb gymnosofické drobky 1."

Premiéra: 9. 03. 2016, 19hod. (reprízy 10.-11. 03. 2016 a 28.-29. 04. 2016)

 

Mezizemí - Tereza Sikorová a Martin Šalanda

Spolupráce: Petra Kateřina Bučková, Downbelow, Monika Urbášková, Jonáš Garaj, Soňa Alexová, Industra Stage REPRIZY: 16./4., 10h., Studio Marta, Festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER 2016

 

TAJNA - Ekaterina Plechkova

Spolupráce: Šimon Peták, Standa Cibulka, Aude Martin, Jonáš Garaj, Soňa Alexová

 

MILA - Marie Svobodová

Spolupráce: Šimon Peták, Monika Urbášková, Vladimír Burian, Jan Mach, Petra Göbelová, Petra Srbová, Alliance Française v Brně REPRIZY: 16./4., 10h., Studio Marta, Festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER 2016, 

 

Skříňáci - Vojtěch Hříbek a Aneta Červená

Spolupráce: Šimon Peták, Anna Chrtková, Petr Kupka, Jonáš Garaj, Jan Mach, Petra Göbelová, Petra Srbová REPRIZY: 16./4., 16h30, Studio Marta,Festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER 2016, 5./5./16, 15h. Studio Řetizek, Festival ZLOMVAZ DAMU 2016

 

 

 

"Jas a chvění aneb gymnosofické drobky 2."

Premiéra: 16. 03. 2016, 19hod. (reprízy 17.-18. 03. 2016 a 3.-4. 05. 2016)

 

Na jazyku vlas - Jazmína Piktorová

Spolupráce: Tomáš Janypka, Markéta Plachá, Zuzana Režná, Markéta Štefanová

 

Parolapolea - Viktor Černický

Spolupráce: Jaro Viňarský, Stanislav Cibulka, Panáčik, Zuzana Režná, Markéta Štefanová

Podpora: Fond rozvoje vzdělávací a umělecké činnosti JAMU REPRIZY: 16./4., 16h30, Studio Marta,Festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER 2016, 7./5./16, 19h. K322, Festival ZLOMVAZ DAMU 2016

Žena a život - Silvie Kudelová

Spolupráce: Hana Čichoňová, Luboš Šrámek, Martina Součková, Kateřina Balíková

 

MONOCHROMY - Tomáš Janypka 

Spolupráce: Šimon Peták, Stanislav Cibulka, Zuzana Režná, Martina Součková, Kateřina Balíková, Alliance Française v Brně REPRIZY: 16./4., 16h30, Studio Marta,Festival SETKÁNÍ/ENCOUNTER 2016, 6./5./16, 19h. K322, Festival ZLOMVAZ DAMU 2016

 

Pedagogické vedení: Pierre Nadaud a  Tomáš Hubáček. Na realizaci inscenace se podíleli: vedoucí studia Marta - BcA. Jan Škubal, tajemnice - Janika Kolářová, BA, jevištní mistr a stavba - Jaromír Ryšavý, výroba dekorací - Petr Adler, rekvizity - Bohouš Jůza, Lukáš Paleček, výroba kostýmů - Marta Kolocová, Veronika Jurdová, Kateřina Siažíková

 

RESENZE: www.divadelni-noviny.cz/mudrovani-nejen-nad-divadlem-no-152

 

 

 

Drawing: M. Gourdain and E. Marková

 

 

 

Fotky: Aude Martin

 

Photo: Petra Bučková

 

 

 

PISUM SATIVUM / Karine Ponties
Fyzické divadlo / Physical Theatre

 

Představení Pisum Sativum bylo nominované mezinárodnou porotou České taneční platformy mezi nejlepši představení festivalu a figuruje mezi nominovanými představení na inscenaci roku (Viz: http://www.divadelni-noviny.cz/inscenace-roku-3)


Předstatvení belgické choregrafky Karine Ponties, studentů Ateliéru klaunské, scénické a filmové tvorby DIFA-JAMU a výtvarných umělců. / Performance created by the belgian choreographer Karine Ponties with the students from the Physical Theatre Department of the JAMU Academy, and visual artists.

www.damedepic.be

Všichni se drží v brlohu... ten, který vyšel, přinese do jejich hlav nejistotu a zmatky. Hra oslavuje absurdní metamorfózy a chybné pokusy. “Pisum Sativum”, jeskynní zpěv z doby chlupů. / In the den, those who remain...The one who went out brings back trouble and upsetting thoughts. This is a play dedicated to the glory of aberrant mutations and failures. “Pisum Sativum”, a cave chant in a hairy age.

Koncept a choreografie / Concept and choreography: Karine Ponties
Světla a umělecká spolupráce / Light designer and artistic adviser: Guillaume Fromentin
Skladba hudby / Music original: David Monceau
Účinkují / Performed by: Florent Golfier, Lukáš Karásek, Ema Křížová, Marta Kuczynska, Pavol Seriš, Markéta Šebestová, Filip Teller, Kristýna Trojanová
Spolupracující umělci / Supporting artists: Marie Gourdain, Eva Marková, Zuzana Režná, Markéta Stará

Produkce /Produced by: France Morin, Martin Novotný, Monika Bársonyová

Koordinace projektu / Project Coordination: Pierre Nadaud
Děkujeme / Special thanks to Zdenka Brungot Svíteková

Projekt PISUM SATIVUM je realizován v rámci projektu "Inovace studijních programů Dramatická a Hudební umění JAMU v oblasti uměleckých výstupů". Tento projekt byl podpořen v rámci OP VK, který je spolufinancován z ESF a státního rozpočtu ČR. / The project is realised within the project "Innovation of the Dramatic and Music Art Study Programmes of JAMU in the Field of Artistic Outcomes". The project is co-financed by the European Social Fund and the state budget of the Czech Republic.

Za podpory / Supported by:
Realizaci tohoto projektu umožňuje spolupráce Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, společnosti Dame de pic, Divadla Studio Marta v Brně, Francouzského institutu v Praze, Wallonie-Bruxelles International a o.s. Motus, produkce divadla Alfred ve dvoře. / Creation of this project is made possible thanks to a collaboration between the Theatre Faculty of the JAMU Academy Brno, Compagnie Dame de pic, The Studio Marta Theatre in Brno, the French Institute in Prague, Wallonie-Bruxelles International and Motus, producers of the Alfred ve dvoře Theatre.

Premiéra

7. až 12. 10. 2012/ 19:30 / Studio Marta, Brno
14. 10. / 20:00 / Alfred ve dvoře, Prague

 

More informations about the performance and Technical Rider, here

 

 
 

 

 

Clown's Crumbs

Fantaskní, neuctivé herecko-klaunské výstupy v 7 jazycích

   

http:// clowns-crumbs.blogspot.cz/

Představení Clown`sCrumbs je založeno na tradici středověkých potulných komediantů, kteří putovali z města do města. Tito komedianti přinášeli nejen zprávy z jiných krajů, ale věnovali se též hraní divadelních kusů, kousků, drobků… 

Vtipný a zlehčující přístup k tématu spirituality a víry je prvkem, který se vyskytuje napříč celého představení. Herci – klauni využívají nejen psaný text, ale zároveň i své schopnosti autorské a improvizační tvorby. Představení se skládá ze čtyř mystérií: 1. Narození potulného komedianta, 2. Vzkříšení Lazara, 3. Slepá a Kulhavý, 4. Bonifác VIII. Interpreti pracují především se spontánními emocemi – tedy tím, co se odehrává teď a tady, v dané situaci, daném prostoru, městě a životě.

S touhou navázat blízký a přímý kontakt s publikem využívají komedianti nespočet různých cizích řečí: češtinu, angličtinu, francouzštinu, němčinu, polštinu… Všechny nesrozumitelné jazyky jsou s nasazením aktérů překládány.

Diváci nejsou pouze publikem, které se schovává ve tmě. Herci se často na přihlížející obrací ve snaze vést dialog či je pozvat přímo na jeviště.

 

Společná režie a hrají: Lukáš Karásek/ Florent Golfier, Marta Kuczynska, Pavol Seriš, Filip Teller, Kristýna Trojanová , Capocomico: Pierre Nadaud

 

Filip Teller received Premio GEMINI d’ORO Miglior Attore (Prize GEMINI d’ORO for the best actor) for his portrayal of Boniface VIII in the Roma Teatro Festival.

Clown's Crumbs

Fanciful, disrespectful acting-clownish scenes in 7 languages.

 

The 'Clowns Crumbs' show is built around a tradition of traveling comedians from the medieval times, who moved from town to town, bringing news, but also performing theatrical pieces which were sometimes subversive in their content.

Light, funny approach to the subject of spirituality and religion is one layer of presentation, resulting from the text and spoken by actors - clowns. Actors interpret the four pieces of 'Mistero Buffo': 1.The birth of wondering comedian, 2. Resurrection of Lazarus, 3.The Blind and the Lame, 4. Boniface VIII. Clowns are working with the spontaneous emotions: here and now, relating to contemporary life and current events. With the desire to create a direct communication, comedians speak universal language of the Global Babel – Land, where God has mixed all the languages. Czech, English, French, German, Polish... is spoken and translated, or suggested by the audience. Public is not only consuming show. Actors - clowns turn directly to the audience, in dialogue and invite them on the stage.

 

Directed and performed by: Filip Teller, Kristýna Trojanová, Lukáš Karásek, Marta Kuczyńska, Pavol Seriš, Lights: Zuzana Řezná, Capocomico: Pierre Nadaud

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

PITAGORAS PRO / Marta Kuczyńska

21. 5. 2013, 19:30, ve Studiu Marta, Brno  

Účinkuje: Marta Kuczyńska, Video: Agnieszka Piesiewicz, Světlo: Zuzana Režná, Hudba: Tomaš Vtípil, Kostým: Jana Tkacová, Produkce: Andrea Kseničová

 

Hudební, světelné a žonglérské představení o geometrii (měření země) inspirované Pythágorovou filosofií. Pythagoras - starověký matematik a filozof - věřil, že svět se skládá z čísel. Každé číslo odpovídá určité hodnotě: 1 - bod 2 - linie 3 – tvar v rovině, 4 – tvar v prostoru, 5 - barva, 6 - zivot, 7 - láska, 8 - duch, 9 – rozum a 10 to vesmir.

Živá hudba na elektronických nástrojích, odkazuje k objevu Pythagorase, podle kterého pohybující se planety vydavají zvuk: větší nebeská těla – vysoké zvuky, menši - nízké a poměr jejich vzdáleností do šířeni zvuku vytváří harmonii.

Premiéra: 13. 3. 2013, 19:30 ve Studiu Marta, Brno

 

 
 
 

 

Tešlon a Frkl / Lukáš Karásek

pohybová setkání třetího druhu

21. 5. 2013, 19:30, ve Studiu Marta, Brno  

autor: Lukáš Karásek, hrají: Florent Golfier, Lukáš Karásek, světla: Martin Holoubek, kostýmy: Stella Šonková, hudba: Ondřej Novotný, Produkce: Andrea Kseničová

 

Fyzické divadlo o dvou bytostech z vesmíru s jinými zákony. story plná testosteronu. kladně nabité částice posilující jedna s druhou. ozubená kola zapadající do sebe. nepravděpodobné se stává včerejším. votre prochain station, vaše příští stanice -> Tešlon a Frkl, jsou zacykleni ve vašem prostoru.

 

Premiéra: 13. 3. 2013, 19:30 ve Studiu Marta, Brno

 

 
 
 

 

Inspirováno láskou / Filip Teller

22. 5. 2013, 19:30, ve Studiu Marta, Brno  

Autor: Filip Teller, Režie: Filip Teller, Scénografie: Monika Urbášková, Produkce: Andrea Kšeničová, Světlo, zvuk: Martin Hamouz

Jak důležité je začít sám o sebe?

Intimní zpověď člověka o jeho životním zjištění.

Láska je prý klišé, ale vejce jsou určitě křehká.

 

Premiéra: 20. 3. 2013, 19:30 ve Studiu Marta, Brno

 

 
 
 

 

Inu, nevidno pevninu... / Ema Křížová

21. 5. 2013, 19:30, ve Studiu Marta, Brno  

 

Námět: Ema Křížová, Scénář: Ema Křížová, Pavol Seriš, Scénografie: Ivana Miklošková, Produkce: Andrea Kseničová, svetlo: Zuzana režná, zvuk: Tomáš Tušer, Hudba: Michal Kříž, Autor zvuku: Michal Kříž 

Osoby a obsazení: Neautor, Mary: Ema Křížová, Autor, Carl: Pavol Seriš

Inu, nevidno pevninu...

Skromný javiskový tvar o hranici medzi svetom reality a svetom príbehov. Hraný dvoma hercami, vyžaduje znalosť slovenčiny, alebo dobre vyvinutú a udržiavanú fantáziu. Človek je príjemne prekvapený, keď nič neočakáva.

Premiéra: 13. 3. 2013, 19:30 ve Studiu Marta, Brno

Reprízy: 14.3., 15.3., 26.3. 2013,  19:30 ve Studiu Marta, Brno

 

 
 
 

 

Homo Neanderthalensis / Pavol Seriš

22. 5. 2013, 19:30, ve Studiu Marta, Brno  

 

Réžia: Pavol Seriš, Petra Bučková, Hrá: Pavol Seriš, Videoprojekcia: Petra Bučková, Scénografia: Jitka Gazdošová, Svetlá: Grigorij Tolkačev, Zvuk: Martin Hamouz, Hudba: Tomáš „Panáčik“ Moravanský, Produkcia: Andrea Kseničová

 

Homo Neanderthalensis je fyzické divadlo jedného herca, ktoré spája pohyb, video, hudbu a objekty. Príbeh o stvorení neandertálskeho človeka, jeho snahách a pokusoch prežiť a tvoriť. Hra sa pohybuje na rozhraní abstrakcie a pohybovej komiky.

 

Premiéra: 20. 3. 2013, 19:30 ve Studiu Marta, Brno

Reprízy: 21. 3., 22. 3. a 25.3. 2013, 19:30 ve Studiu Marta, Brno

 

 
 
 

 

Mezi námi / Markéta Šebestová a Barbora Tomášková

14. 5. 2013, 21:00, Divadelní fakulta Jamu v Brně, sál 202

 

hudba: Barbora Tomášková

tanec: Markéta Šebestová

světlo: Zuzana Režná

produkce: Veronika Bošelová

 

Živé bytosti si jen stěží lze představit bez prostoru, v němž žijí a o němž ví, a který ovlivňuje jejich chování a jednání.

Miniatura pohrávající si se vztahem mezi hudebníkem, tanečníkem a jejich tvůrčím prostorem. Pohybová ozvěna místa definovaného klavírem.

 

premiéra: 29. 4. 2013, 21:00, Divadelní fakulta Jamu v Brně, sál 202

 

 
 

 

 

SNUFF STUFF

 

představení pod vedením Aleše Janáka - Teatr Novogo Fronta

Site specific

12. a 13. 4. 2012, 20:00 Průmyslový areál Zbrojovka v rámci festivalu SETKANÍ/ENCOUNTER 2012

Prolínání lidských osudů je jedním z témat interaktivního site-specific projektu ve spolupráci profesionální divadelní společnosti Teatr Novogo Fronta se studenty 2. ročníku klaunské, scénické a filmové tvorby a 2. ročníku činoherního herectví. Nevšední zážitek Vám poskytne i místo uvedení – areál bývalé továrny Zbrojovka.

Režie: Irina Andreeva, Aleš Janák – Skupina Teatr Novogo Fronta
Hrají: Pavla Honzová, Lukáš Karásek, Marta Kuczynska, Pavol Seriš, Markéta Šebestová, Kristýna Trojanová, Lucie Ingrová, Libor Stach, Jakub Rek, Táňa Malíková, Sarah Haváčová, Alžbeta Vaculčiaková, Ida Sovová, Vojtěch Říha, Jan Řezníček, Zbyšek Humpolec
Scénografie: Lada Kopřivová, Jan Zapletal, Anastasiya Chaplenko, Jana Boháčková
Light design a technika: Lukáš Dřevjaný
Produkce: Šárka Mikesková
Pedagogické vedení: Pierre Nadaud

Představení je realizováno díky projektu „Inovace dramatických a muzických studijních programů JAMU na poli uměleckých výstupů“. Projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a ze státního rozpočtu České republiky.

Realizace tohoto projektu umožňuje spolupráci Divadelní fakulty Janáčkovy akademie múzických umění v Brně, společnosti Teatr Novogo Fronta a Průmyslového areálu Zbrojovka.

 

Akce probíhá ve spolupraci s Atelierém činoherního herectví (Ivo Krobot)

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

 

Judhišthira

 

“Judhišthira”, výběr z textu Mahábhárata, Jean-Claude Carričre

 

Recenze mužete najít zde


Mahábhárata, přeložila Nina Vangeli (Dilia, Praha 1990)

Společná režie a hrají: Pavla Honzová, Lukáš Karásek, Marta Kuczynska, Ema Matušová, Pavol Seriš, Tomáš Svoboda, Marketa Šebestová, Filip Teller, Kristýna Trojanová

Pedagogické vedení: Pierre Nadaud – režie a dramaturgie, a Pavel Zatloukal
Dramaturgická spolupráce: Petr Maška
Scénografie: Antonín Maloň
Light design: Grigorij Tolkacev
Děkujeme: Nině Vangeli a agentuře Dilia; Ivo Krobot

Fotografie: Pavel Zatloukal

 

 
 

 

 

BA ZEN, fyzické divadlo Nely Kornetové

 

Autor, koncept, hraje: Nela Kornetová
Výchozí inspirace: básnické texty Martina Bernátka (Bazén a Smrt Autora)
Scénografie: Iveta Ryšavá, Nela Kornetová
Světelný design: Martin Bitala
Videoprojekce, grafika: Jan Husták
Tibetské mísy: Zdeňka Kotoučková či Tomáš Nováček
Zvuk: Jan Škubal, Jan Šulák

 

Děkuji Pierrovi Nadaud, Lukáši Brusovi, Petru Maškovi, Anka Caunerová, Janáčkově Akademii Múzických Umění v Brně a studiu Marta za veškerou pomoc při tvorbě představení.

 

Short cut z představení BA ZEN na vimeo mužete najít zde

Recenze mužete najít zde

 

Člověk na (p)okraji, ne-propustně uzavřen ve svém časoprostoru, kdocojakýkterýčí?!?, osiřel v bezpečí svého domova. Od

 

Člověk na (p)okraji, ne-propustně uzavřen ve svém časoprostoru, kdocojakýkterýčí?!?, osiřel v bezpečí svého domova. Odbíjí půlnoc. Spánek v nedohlednu. Nikdo nepřichází. On neodchází. Vytrvává… aby se opět vydal do noci svého nitra. Otázky vyplouvají pod povrch. Kdocojakýkterýčí je normální? Kdocojakýkterýčí je či není sám? Jaké jsou poslední chvíle před utonutím v omáčce bytí? Kde jsou hranice?

                         bod nula

                                             a
                                               axiom

                bazén tvoří každý jednotlivý bod + další setkatelné variace možností 

                                                                       bazén

 

 
 

 

 

LAS CARNES DE URSULA (“the fleshes of Ursula”, “Těla Ursulina”)

Solo performance of physical theatre with collaboration of a musician by Solange Schifferdecker 

 

Inspired by « One hundred year of Solitude » of Gabriel Garcia Marquez.

Creation and performer: Solange Schifferdecker

Coaching: Pierre Nadaud (v rámci studijního programu Ateliéru fyzického divadla pro scénu a film Divadelní fakulty JAMU v Brně)

Music: Florian Tilzer

Scenographer: Anita Nemkyová

Light designer: Martin Bitala

Support: Studio Marta of Brno  

 

Solo about the life of three women: Ursula, the mother of  everyone who seems never dying; Rebecca with the visceral impulses; Remedios the Beautiful who is the total aperture.

Portraits of women inspired by the romance “One Hundred Year of Solitude” of Gabriel Garcia Marquez, fascinating book for the density of the characters, theirs connections on the ground and on the elements which surround them. Each of them evolve in a world neither negative nor positive, but simply entire, living and full.

In this project the research of the character is done through the textures and the physical sensations and not psychical. To work with the idea that the presence is done itself  by dense and concrete matter. From reality are created metaphorical images and an maybe absurd universe, that follows its own logic.

The performance is accompanied by a musician which the instrument is the water.

Solange Schifferdecker:

She followed normal studies in Switzerland, some month of psychology, sciences of religions to the university and eurhythmy with always in parallel an active participation in courses of theatre, improvisation, corporal expression and juggling, theatre pieces and physical performances, organization of events. She took part for one year in the Company Lumen, contemporary circus (www.lumen.ch) and Company MimeOsa, contemporary mime. In 2002, she finally went to the Scuola Teatro Dimitri, Academy for physical theatre in Switzerland and got a bachelor of Arts in Theatre (http://www.teatrodimitri.ch/scuola).

In the end of this studies she wanted to see other ways of creation and followed during few months the Physical Theatre Atelier of Pierre Nadaud in Jamu in Brno. From this months is created the performance « Las Carnes de Ursula ».

 

Florian Tilzer:

Hudebník, (ne)tanečník, učitel německého jazyka a systemický poradce pod supervizí. Narozen v Tyrolských Alpách. Od roku 1997 žije a pracuje v Brně a Praze. Člen tanečního souboru Filigrán. Spoluzakladatel brněnského festivalu současného tance a pohybového divadla Natřikrát. Věnuje se západoafrické divinaci a práci s rituály. Spolupracoval s Ioanou Popovici, Pierrem Nadaudem, Christopherem Pajerem, Janem Kavanem a Ivanem Palackým.

 

 
 

 

 

 

 

Podivuhodná cesta Nilse Holgerssona

 

Inscenační tým:

Režie a dramaturgie: Zdeněk Polák a Jan Kačena

Scéna: Ondřej Merta, Barbora Zelníčková, Matěj Sýkora

Kostýmy: Johana Merta, Radka Vyplašilová

Hudba: Ondřej Merta, Johana Merta, Jonáš Rosůlek

Světelný design: Martin Bitala

Herecké obsazení: Zdeněk Polák, Johana Merta, Radim Brychta, Lukáš Danihel, Slávek Bilský, Ondřej Merta

 

Představení na motivy pohádkového příběhu Podivuhodná cesta Nilse Holgerssona Švédskem spisovatelky Selmy Lagerlöfové, držitelky Nobelovy ceny za literaturu.

 

Recenze mužte najít zde

Televizní pořad o práci Jana Kačeny najdete zde

 

Příběh:

Nils Holgersson, líný a zlobivý kluk je za svoji drzost, chamtivost, nepoctivost a neposlušnost, zatímco jeho rodiče odešli na mši do města a on se vymluví, aby si mohl zastřílet z otcovy pušky, proměněn ve skřítka. Je teď sice před zvířaty ze statku bezbrannější, ale zato rozumí jejich řeči. Hledá skřítka, který ho zaklel, aby jej donutil navrátit mu jeho lidskou osobu. Nad dvorem jeho rodného statku prolétá hejno divokých hus a posměšně volají na domácí husy na pastvě, že jestli si některá z nich troufá, může s nimi letět z jihu Švédska, kde se dům nachází, až do Laponska. Jeden mladý houser jménem Martin výzvu příjme a snaží se vznést ze země. Nils husopas reflexivně chytí Martina kolem krku, ale tomu se podaří vzlétnout a připojí se k hejnu divokých hus. Tady pro Nilse a Martina začíná dlouhá, někdy náročná, ale i krásná cesta, tam a zase zpátky, která vede k nápravě Nilsovy zlé povahy. Nejdřív se však musí naučit poslouchat a spolupracovat, věřit starším a spoustu dalších věcí, protože bez toho už by nebyla cesta zpět možná. Během přistání potkává Niels spoustu nových přátel i nepřátel, zkušeností a znalostí o životě, přírodě, vlasti.

Příběh nabízí obrovskou řadu témat pro výtvarné i herecké zobrazení: podřízenost vs. nadřízenost, samota, spolupráce, skrytá nebezpečí, touha po pomstě, pohled na svět z ptačí perspektivy, vztah člověka k přírodě, orientace, rituály zvířat, lov a hon, smrt, zabití, přežití,… 

   

Celý tým má za sebou již několik realizací, mimo jiné Kostěj nesmrtelný (oceněný první cenou festivalu Dítě v dlouhé), Splendid´s, Pinocchio, vše vytvořeno pro Národní divadlo v Brně. Pracuje formou work in progress, vzájemným předáváním si zkušeností z jednotlivých oborů (dramaturgie a režie, kostýmní a scénografická tvorba, multimédia, filmová tvorba, komponování hudby, DJing, činoherní herectví, fyzické herectví,…). I v případě Nilse Holgerssona bude výsledkem multižánrové představení (mluvené slovo, zpěv, pohyb, živá hudba, video, světelné instalace) se silnou atmosférou, dosaženou správnou kombinací výše zmiňovaných složek a nekompromisní uměleckou výpovědí k vytčenému tématu. Představení je vhodné i pro starší děti, ale díky přesahům především pro dospělého diváka. Délka představení okolo 40 minut.

 

 
 
 

 

OSOBOPAT, autor a režie Petr Míka

 

Autor a rezie: Petr Míka
Hraji: Ondřej Novotný, Vojtěch Johaník, Matěj Mužík a Petr Míka
Scenografie a kostym: Gi Hye Song Petr Míka
Light design: Martin Bitala
Autor hudby: Tony Levin, Petr Míka, Ondřej Novotný
Zvukove technik: Jan Šulák

 

Recenze mužete najít zde

 

představení o šifrované ztrátě svobody obyčejných lidí. O mocných systémech,které nám pozvolna ulamují kousky osobytosti,o vyšších silách ,ale i  o možnosti se „přizpůsobit“
střet dvou dezorientovaných existencí nad šachovnicí ve světě,kde porážka znamená příliš.

 

 
 
 

 

Vlny Paměti

Režie: Jakub Cír, Hraji: Jakub Cír, Scénografie: Petra Vencelidesová
Kostým: Petra Vencelidesová, Light design: Martin Bitala, Světelná technika: Martin Bitala
Autor hudby: Jakub Cír, Zvukovy technik: Jan Šulák, Produkce: Patricie Glinská

 

V pouštním království zemře král.
Nastal čas, aby jeho syn nastoupil na jeho místo.
Jsou ale činy našich rodičù vždy hodné následování?
Neměli bychom je překročit?
Čas přece není stroj, jenž přesípá písek, ale žnec, který váže svůj snop.
Proces rozhodování je tak složitý...

Recenze mužete najít zde

 

 
 

Fotil: Dragan Dragin

 

 

The Amnesics Days of Polar Nights - Ioany Popovici

 

Představení bylo uvedené v rámci festivalu Mime Square Festival, Antwerp, International Theater Festival MESS in Sarajevo, festivalu OFF EUROPA 2010 Nové české divadlo (Neues Theater aus Tschechien), Leipzig a Dresden, v rámci ITs Festival - International Theaterschool Festival, Amsterdam a v rámci ZAWIROWANIA Festival, Varšava.

 

Představení získalo prvni cenu na festivalu FIST 05 v Bělehradě 

Jeden z interpretů představení, 

Zdeněk Polák, získal také cenu za nejlepší mužský herecký výkon
Short cut z představení na YouTube mužete najít zde

 

Studenti z ateliéru Klaunské scénické a filmové tvorby, během léta a podzimu (v červnu, září a říjnu), realizovali projekt pod vedenim Ioany Popovici. 

Představení nazvané "The Amnesic Days of the Polar Nights" mělo premieru od 18. do 23. října 2009 ve Studiu Marta v Brně.

 

V představení účinkují: Jakub Cír, Nela Kornetová, Petr Mika, Zdeněk Polák
Koncept a režie: Ioana Mona Popovici
Kostýmy a light design: Ioana Mona Popovici
Light technician: Filip Kolegar, Anna Formanková, Martin Bitala
Produkce: Jan Bernášek a Pierre Nadaud

 

Vice informací o představení a technické požadavky mužete získat zde

 

 
 
 

 

UHŇÁKU
Druhý střet s imaginární civilizací podle Henri Michaux

 

Hrají: Jakub Cír, Nela Kornetová, Petr Míka, Zdenek Polák, Solange Schifferdecker (CH), Rafał Supinski (Pl)

Vedení: Pavel Zatloukal, Pierre Nadaud

 

"Hňákové si dávají záležet, aby každoročně udělali z několika dětí mučedníky. Podrobují je špatnému zacházení a zjevným křivdám, pro všechno vymýšlejí falešná zdůvodnění a komplikace plné zklamání, v ovzduší děsu a tajemství.
K té práci jsou určováni muži tvrdého srdce, hovada řízená krutými, obmyslnými šéfy.
Takto vyšlechtili veliké umělce, básníky, ale také vrahy, anarchisty (vždycky se vyskytnou mrzutosti), a především reformátory, radikály, jakým není rovno."

Henri Michaux, Voyage en Grande Garabagne, přeložil Václav Jamek

 

Fotky: Iveta Ryšavá

 

 
 
 

 

NORAGORU, « Nora Goru » je první díl závěrečného představení třetího ročníku « Bídný zázrak », inspirovaného poetikou děl Henriho Michauxe „Cesta do Velké Bacharabie“. Jedna se o scénickou práci, která spojuje texty, obrazy a pohyb a podporuje novou inscenaci a vztah s diváky. V představení NORAGORU diváci vstoupí jeden po druhém v absolutní tmě do prostoru, kde se vaří silně vonící pokrmy a jsou ponořeni skrze silné a fyzické obrazy, hlasy, texty a světelnou instalaci do světa Gorů, lidu posedlého náboženstvím. Představení je postaveno na organické a silné dramaturgii, která prosazuje fyzický přístup k divadlu a literárnímu textu.

 

Divadlo LE PRATO, Lille, Francie, Divadlo Alfred ve dvoře, Praha, (Premiéra) Divadelní fakulta JAMU, Brno

 

 
 

 

 

 

Sotva sova je společnou tvorbou ateliéru Klaunské scénické a filmové tvorby, která se zabývá žonglováním, manipulací objektu a tématicky se soustředí na ptačí svět. Napodobuje kapesni cirkus. Sotva sova se skládá ze sedmi sól a tří duet, v nichž se mísí poezie klauna, zviřat, těla a objektu.

Vidíme zde, jak se motorová helma stane podstavec pro muže-vejce, jak se žena na berlch stane rackem, v čem muž s mečem připomíná sokola, jak ptáka děsí jeho bidýlko, kolik je toho ptačího v našich gestech, myšlenkách a těle…
… poezie vejce, drápu a křídel.

Také ale poezie žonglování, škola klidu a pokory, protože cílem je dávat život objektu, který občas pohlcuje a ztělesňuje vztah mezi performerem a diváky.

Divadlo Le Prato, Lille, Francie, Divadlo Alfred ve dvoře, Praha, (Premiéra), Kabinet Múz, Brno

 
 
 

 

Představení ORBJEKT (orbis/objekt) se zabývá vztahem mezi lidským tělem a objektem, přesněji objektem plným smyslu a našemu tělu dobře známému: židli.
S nádechem přístupu nového cirkusu, kde se spojí fyzické výkony a kuriozity, humor a poezie objektu, sedm performerů znovou vytváří a promýšlí své vztahy k objektu židle, celé nebo v kouskách, židle jako hmoty nebo struktury, osobnosti nebo vzpomínky.

Alfred ve dvoře, Praha, Lodz, Polsko (v festivalu Cross Road) ( + Skicář pod vedením Ctibora Turby), Kabinet Múz, Brno, Český Těšín, "Ohromné maličkosti" ( + Skicář pod vedením Ctibora Turby), Kabinet Múz, Brno, Theatro Dimitri, Verscio, ( + Skicář pod vedením Ctibora Turby)

 

 
 
 
 

Ateliér fyzického divadla - DIFA - JAMU